دانلود فایل

فروشگاه فایل و پاور پوینت آماده

پاور پوینت (اسلاید) معيارهاي ارزيابي دانش پژوهشي آموزشي

پاور پوینت (اسلاید) معيارهاي ارزيابي دانش پژوهشي آموزشي  با سلام

فایل معيارهاي ارزيابي دانش پژوهشي آموزشي یک پاورپوینت بسیار عالی در 21 اسلاید می باشد این PowerPoint بر اساس استاندارد های اصلی طراحی پاورپوینت آماده و تنظیم شده است؛ این فایل دارای طراحی بسیار عالی و چشم نواز می باشد.
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.



محتواب برخی از اسلاید ها :


توجه داشته باشید هرگونه بهم ریختگی در متن زیر در اثر کپی کردن از پاورپوینت می باشد و در فایل پاورپوینت اصلی هیچ اشکال و به هم ریختگی وجود ندارد

نماد فعاليت هاي دانش پژوهي به طور ويژه توليد محصولي است که به صورت گسترده در اختيار سايرين قرار داده مي شود و مورد نقد و ارزيابي قرار مي گيرد.
ويژگي بارز فعاليت هاي دانش پژوهي، ارائه آن به سايرين است.
برای آن که فعاليتی به عنوان دانش پژوهي در نظر گرفته شود لازم است که با ديگران در ميان گذاشته شود و توسط آن ها مورد نقد قرار گيرد.

دانش پژوهي (scholarship)

معيار هاي ارزيابي دانش پژوهي

شش معيار زير در ارزيابي تمام اشکال دانش پژوهي مورد استفاده قرار مي گيرند:
دارا بودن اهداف مشخص
کسب آمادگي کافي
استفاده از روش مندي مناسب
نتايج قابل توجه
ارائه مؤثر
بازبيني نقادانه Glassick et al. Scholarship Assessed: Evaluation of the Professoriate. San Francisco, CA: Jossey–Bass; 1997

دارا بودن اهداف مشخص

فرد دانش پژوه بايد اهداف خود را از فعاليت هاي صورت گرفته به وضوح بيان کند.
آيا هدف اصلي به وضوح بيان شده است؟
آيا اهداف بيان شده واقع بينانه و قابل دسترسي هستند؟
آيا موضوع مورد پرسش در زمينه مربوطه مهم است؟

کسب آمادگي کافي

آگاهي از فعاليت هاي قبلي صورت گرفته در زمينه مورد نظر
داشتن مهارت هاي لازم براي انجام فعاليت
از پيش فراهم کردن منابع مورد نياز آن فعاليت

استفاده از روش مندي مناسب

دانش پژوه بايد
از روش مناسب براي انجام فعاليت بهره بگيرد
آنها را به صورت مؤثري به کار بندد
در موارد لزوم بر حسب نياز آنها را تغيير دهد.
در عين حال
انعطاف پذيري و حتي در صورت نياز طراحي مجدد فعاليت

نتايج قابل توجه

نتايج بايد به دانش در آن حوزه بيافزايند، باعث تحريک يادگيري شوند، و يا مشکلي را در خارج از حوزه دانشگاه حل کنند:
آيا دانش پژوه به اهداف خود دست يافته است؟
آيا فعاليت صورت گرفته در نهايت منجر به افزودن مطلبي به دانش موجود در آن زمينه شده است؟
آيا فعاليت صورت گرفته افق هاي جديدي براي بررسي و مطالعه بيشتر ايجاد نموده است؟

ارائه مؤثر

يک فعاليت دانش پژوهي هر قدر هم که برجسته و درخشان باشد در صورتي که به ديگران ارائه نشود به اتمام نرسيده است.
آيا دانش پژوه از شيوه مناسب و مؤثري براي ارائه نتايج کار خود بهره جسته است؟
آيا براي در ميان گذاشتن فعاليت خود با گروه هدف خود از ابزارها و محيط هاي مناسب استفاده کرده است؟
آيا دانش پژوه پيام خود را به روشني و يکپارچگي لازم ارائه کرده است؟

بازبيني نقادانه

تعمق و تفکر دانش پژوه در مورد فعاليت صورت گرفته
استفاده از ديدگاه ها و نظرات ديگران در زمينه آن فعاليت
درس گرفتن از اين اقدامات در جهت بهبود بخشيدن به فعاليت خود
استفاده از نتايج آن ارزيابي ها براي بهبود فعاليت هاي آتي است.

دانش پژوهي آموزشي

آموزش و کليه فعاليت هايي که منجر به يادگيري مي شوند مي توانند در حوزه دانش پژوهي قرار گيرند.
دانش پژوهي آموزشي قابل تعريف کردن است.
براي آن که آموزش به عنوان يک فعاليت دانش پژوهي پذيرفته شود بايد قابل ارزيابي باشد.
AAMC/GEA

حوزه هاي مختلف فعاليت هاي آموزشي

تدريس (Teaching)
برنامه ريزي آموزشي (Curriculum development)
راهنمايي و مشاوره (Advising and mentoring)
مديريت آموزشي(Education leadership and administration)
ارزيابي فراگيران (Learner assessment)

معيارهاي گلاسيک و دانش پژوهي آموزشي

آموزش مبتني بر دانش و دانش پژوهي آموزشي

آموزش برجسته (excellence in teaching):
ارائه آموزش با کيفيت و کميت برجسته
آموزش با رويکرد عالمانه (scholarly teaching):
يک رويکرد نظام مند و آگاهانه با استفاده از دستاوردهاي موجود در جامعه آموزش
دانش پژوهي آموزشي (scholarship of teaching):
مجری منابع تازه اي را در اختيار جامعه آموزشي قرار مي دهد و با اين کار منجر به پيش برد دانش در عرصه آموزش مي گردد

مستندسازي فعاليت هاي دانش پژوهي

مستندسازي فعاليت هاي دانش پژوهي

Evidence of excellence:
Quantity: types and frequencies of education activities and roles
Quality: effectiveness and excellence in the activity, using comparative measures
Evidence of engagement with the education community
Scholarly approach
Educational scholarship

مستندسازي فعاليت هاي دانش پژوهي بايد به صورت مؤثر و در عين حال خلاصه اي صورت گيرد، به گونه اي که:
از ترمينولوژي معمول و متداول اين حوزه استفاده شده باشد
به راحتي قابل مطالعه و درک توسط ديگران باشد
در صورت امکان از جداول و نمودارها و ... استفاده شده باشد

مستندسازي فعاليت هاي دانش پژوهي

مستندسازي فعاليت هاي دانش پژوهي

ارزيابي فعاليت هاي دانش پژوهي

آيا فعاليت مورد بررسي در حوزه فعاليت هاي اموزشي است؟
آيا فعاليت مورد بررسي واجد معيارهاي گلاسيک مي باشد؟
آيا فعاليت مورد بررسي به نحو مقتضي و مناسبي مستندسازي شده است؟
کميت و کيفيت فعاليت مورد بررسي چگونه است؟
فعاليت مورد بررسي در چه سطحي با جامعه آموزشي تعامل مي کند؟ لطفا در خرید این فایل تردید نکنید
روی دکمه پرداخت در زیر کلیک کنید

پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 1,050 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک مالی به ایتام و کودکان بی سرپرست

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
4728_2000691_3743.zip463.7k