فروشگاه فایل و پاور پوینت آماده

پاور پوینت (اسلاید) ارزش هاي محوري در نظام تامين منابع انساني

پاور پوینت (اسلاید) ارزش هاي محوري در نظام تامين منابع انساني  با سلام

فایل ارزش هاي محوري در نظام تامين منابع انساني یک پاورپوینت بسیار عالی در 58 اسلاید می باشد این PowerPoint بر اساس استاندارد های اصلی طراحی پاورپوینت آماده و تنظیم شده است؛ این فایل دارای طراحی بسیار عالی و چشم نواز می باشد.
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.



محتواب برخی از اسلاید ها :


توجه داشته باشید هرگونه بهم ریختگی در متن زیر در اثر کپی کردن از پاورپوینت می باشد و در فایل پاورپوینت اصلی هیچ اشکال و به هم ریختگی وجود ندارد

سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری
عدالت محوری در جذب، تداوم خدمت و ارتقای منابع انسانی
بهبود معیارها و روزآمدی روش‌های گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته و پرهیز از تنگ­نظری‌ها و نگرش‌های سلیقه‌ای و غیرحرفه‌ای
زمينه‌سازي جذب و نگهداري نيروهاي متخصص در استان‌هاي کمتر توسعه يافته و مناطق محروم (بند 7)

قانون مديريت خدمات كشوري
ماده 41- ورود به خدمت و تعیین صلاحیت استخدامی افرادی که داوطلب استخدام در دستگاه های اجرائی می باشند براساس مجوزهای صادره، تشکیلات مصوب و رعایت مراتب شایستگی و برابری فرصتها انجام می‌شود.
ماده 44- به کار گیری افراد در دستگاههای اجرائی پس از پذیرفته شدن در امتحان عمومی که به طور عمومی نشر آگهی می‌گردد و نیز امتحان یا مسابقه تخصصی امکانپذیر است. دستور العمل مربوط به نحوه برگزار امتحان عمومی و تخصصی به تصویب شورای توسعه مدیریت می‌رسد.

قانون برنامه توسعه پنجساله كشور
ماده 57- جذب نیروی انسانی به صورت رسمی یا پیمانی در قوه مجریه با رعایت سقف اعتبارات و مجوزهای استخدامی به ترتیب با تشخیص و تایید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور موکول به آزمون عمومی است.

نقشه راه اصلاح نظام اداری
مصوبه 14 اسفند 1392 شورای عالی اداری

عناوين برنامه­ها
 مهندسی نقش و ساختار دولت
توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازي اداري
خدمات عمومی در فضای رقابتی
مديريت سرمايه­انساني
فناوری­های مديريتي
توسعه فرهنگ سازماني
صیانت از حقوق مردم و سلامت اداري
نظارت و ارزیابی

موضوعات استراتژيک
مدل مديريت سرمايه انساني بخش دولتي و راهبردهاي آن.
آمار و اطلاعات، برنامه‌ريزي و ساماندهي نيروي انساني.
جذب و تامين منابع انساني.
انگيزش و جبران خدمت.
آموزش و توسعه منابع انساني.
خروج از خدمت.
مديران.

اقدامات اساسي متناسب با موضوعات استراتژيک
(جذب و تامين منابع­انساني)
بازنگري و اصلاح ضوابط و فرايندهاي جذب، گزينش و استخدام نيروي انساني دستگاه‌هاي اجرايي.
تدوين سازوکارهاي لازم براي جذب و تامين نيروي انساني در فضاي رقابتي مبتني بر نظام شايستگي.

اهم مسائل و مشکلات نظام جذب و استخدام نیروی انسانی در گذشته

عدم وجود سازمان کار فنی و تخصصی مناسب برای انجام آزمون های عمومی و تخصصی
نبود سازوکارهای اجرایی مناسب برای سنجش و ارزیابی توانمندی های فنی و تخصصی داوطلبان مبتنی بر شایستگی های مورد نیاز مشاغل
بالا بودن هزینه های برگزاری آزمون های استخدامی

عدم پیش بینی سازوکارهای مناسب برای استفاده از نتایج آزمون های استخدامی در یک بازه زمانی مشخص
عدم به کارگیری ظرفیت های اطلاعاتی و الکترونیکی در فرایندهای جذب و استخدام (نظیر ثبت نام، کارت ورود به جلسه، اعلام نتایج و ...)
عدم اعتماد مردم به روایی و اعتبار و سلامت آزمون های استخدامی به دلیل عدم رعایت استانداردها و ضوابط لازم الرعایه در فرایند برگزاری آزمون های استخدامی

نظام نوین جذب و استخدام نیروی انسانی

ویژگی ها و تفاوت های ناشی از اعمال این دستورالعمل با وضعیت قبلی

معطوف بودن امتحانات به نیازهای استخدامی دستگاه های اجرایی (در مقایسه با آزمون های ادواری)
امکان درج نیازهای استخدامی دستگاه های اجرایی (تجمیع آگهی های استخدامی) به تفکیک دستگاه، شغل و محل جغرافیایی مورد تقاضا در دفترچه امتحان مشترک
انتشار آگهی استخدامی به صورت عمومی توسط موسسه مجری
برگزاری امتحان به صورت متمرکز و سراسری

برگزاری امتحان توسط موسسه مجری دارای صلاحیت حرفه ای و تخصصی
امکان برنامه ریزی منظم برای برگزاری امتحانات در دو مقطع زمانی اردیبهشت و آبانماه هر سال
فراهم نمودن امکان انتخاب متعدد برای داوطلبان استخدام در یک خوشه شغلی (دستگاه های متفاوت، مشاغل متفاوت با شرایط احراز مشابه و مناطق مختلف)
کاهش هزینه های برگزاری امتحانات
فراهم نمودن زمینه اعتبار نتایج امتحانات استخدامی در یک بازده زمانی مشخص (افرادیکه حد نصاب لازم را کسب نموده اند.)

نظارت و راهبری معاونت توسعه در امتحانات فراگیر
پیش بینی سازوکار مشخص برای تاثیر گذاری آزمون های تخصصی در تعیین حد نصاب و انتخاب نیروی شایسته
امکان مشارکت کانون های ارزیابی برای انجام مصاحبه استخدامی و ویژگی های شخصیتی برای افزایش اعتبار و روایی
انتخاب افراد شایسته با اصلاح مبانی تعیین حدنصاب، رتبه بندی افراد و معرفی آنان به گزینش
پیش بینی سازوکار مشخص برای جذب نیروهای بومی برای مناطق محروم با تعریف مجدد از افراد بومی و تعیین میزان سهمیه استخدامی برای مناطق مذکور

پیش بینی سازوکار مشخص برای مشارکت بخش غیر دولتی در اجرای آزمون های استخدامی برای جلوگیری از انحصار
استفاده از فن آوری اطلاعات برای انجام کل فرایندهای آزمون های استخدامی و پیش بینی سامانه امتحانات
پیش بینی دو سال اعتبار نتایج برای افراد دارای حد نصاب
ایجاد انعطاف لازم در خصوص طراحی سوالات معارف اسلامی برای مذاهب اسلامی مصرح در قانون اساسی
تغییر در مواد آزمون عمومی در جهت سنجش مطلوب شایستگی های مورد نیاز نظام اداری

مشارکت دستگاه های اجرایی در طراحی خوشه های شغلی و مواد آزمون تخصصی
تعیین وزن مشخص برای آزمون های کتبی و مصاحبه استخدامی در اعلام نتایج استخدام و معرفی به گزینش
ایجاد امکان استفاده از نتایج آزمون های استخدامی برای تامین نیروی مورد نیاز از بخش دولتی و غیر دولتی
فراهم نمودن زمینه لازم برای ساماندهی نیروهای قراردادی واجد شرایط که در آزمون های ادواری پذیرفته شده اند
سازوکار اجرایی لازم برای برگزاری آزمون های فراگیر در مشاغل خاص

«دستورالعمل جدید نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی»

در اجرای ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری و تحقق اهداف اسناد بالادستی دستورالعمل موضوع بخشنامه شماره 200/84597 مورخ 1388/09/08توسط شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در تاریخ 1393/05/14 و با اهداف ذیل مورد بازنگری قرار گرفت :
تحقق عدالت استخدامی
ایجاد فضای رقابتی
افزایش اعتبار نتایج آزمون­های استخدامی
کاهش هزینه­ برگزاری آزمون­ها
افزایش رضایت­مندی داوطلبان و تنوع انتخاب برای آنان

محورهای کلیدی اصلاحی در
دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی

انواع آزمون

کتبی (اجراء توسط موسسه مجری)
حیطه عمومی
حیطه تخصصی
شفاهی (اجراء توسط دستگاه اجرایی یا مراکز ارزیابی)
مصاحبه استخدامی

حیطه عمومی امتحان :
سنجش توانمندی ها و معلومات عمومی داوطلبان استخدام به صورت كتبی شامل :
دانش عمومی
هوش و استعداد یادگیری
توانمندی ذهنی و روانشناختی
اطلاعات و معلومات پایه

برگشتمواد امتحان عمومی

حیطه تخصصی امتحان :
سنجش دانش و معلومات تخصصی داوطلبان استخدام به صورت كتبی برای تصدی شغل مورد نظر

برگشت

مصاحبه استخدامی :
سنجش حضوری شایستگی داوطلبان استخدام از نظر:
مهارت شغلی و ویژگی های شخصیتی نظیر
مهارت ارتباطی
علائق
استعداد یادگیری
و ...

برگشت

مواد امتحان عمومی
معارف اسلامی
زبان و ادبیات فارسی
اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
ریاضی و آمار مقدماتی
زبان انگلیسی عمومی
هوش و توانمندی های ذهنی
فناوری اطلاعات
تهیه سوالات حیطه عمومی امتحان توسط معاونت توسعه
تعداد سوالات امتحان عمومی حداقل100 و حداکثر 150سوال به صورت چهار گزینه‌‌ای و با احتساب یک سوم نمره منفی می باشد.

برگشت

سوالات معارف اسلامی مربوط به پیروان سایر مذاهب اسلامی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی) مطابق تعالیم و احکام فقهی آنان طراحی خواهد شد.

اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوالات محاسبه خواهد شد.

برگشت

به منظور احراز مهارت‌های پایه و عمومی فناوری اطلاعات افراد واجد شرایط جهت استخدام در مشاغل تخصصی، کارشناسی و بالاتر (موضوع تبصره دو ماده (42) قانون مدیریت خدمات کشوری) داوطلبان استخدام موظفند حداکثر یک ماه پس از اعلام تایید گزینش، مدارک مربوط به مهارت های هفت گانه ICDL) ) صادره از مراکز و موسسات تایید صلاحیت شده توسط معاونت توسعه، ارائه نمایند.

برگشت

روش های اجرای آزمون های استخدامی

امتحان مشترک فراگیر
امتحان مشترک خاص

امتحان مشترک فراگیر

سنجش حیطه های عمومی و تخصصی است که بر اساس موارد ذیل برگزار می گردد :
خوشه شغلی
در فواصل زمانی مشخص
از طریق امتحان به صورت متمرکز و سراسری
با تجمیع آگهی های استخدامی مورد تایید معاونت توسعه در هر دوره (دفترچه امتحان مشترک فراگیر)
توسط موسسه مجری
با راهبری و نظارت معاونت توسعهبرگشت

خوشه شغلی:
مجموعه ای از دو یا چند شغل است با شرایط زیر :
تجانس و همگونی وظایف
تجانس و همگونی تحصیلات مورد نیاز در شرایط احراز آنها
توسط معاونت توسعه با همکاری دستگاه ها تعیین گردیده و در یک مجموعه قرار می گیرند.

برگشت

دفترچه امتحان مشترک فراگیر

دفترچه راهنمای ثبت نام داوطلبان در امتحان مشترک فراگیر و یا خاص
انتشار به صورت عمومی توسط موسسه مجری
حداکثر دو بار در سال (در ماه­های اردیبهشت و آبان)برگشت

امتحان مشترک خاص :
شامل حیطه های عمومی و تخصصی امتحان
برای برخی از مشاغل عمومی نظیر حراست، گزینش، حقوقی
در فواصل زمانی مشخص
به صورت متمرکز در سطح کشور
توسط موسسه مجری
با راهبری و نظارت معاونت توسعه

برگشت

سایر موارد

فهرست مطالب

نحوه انتخاب افراد به میزان سه برابر مورد نیاز
معرفی پذیرفته شدگان به گزینش
صدور شماره مستخدم و حکم کارگزینی
امتیازات و اولویت ها
افراد بومی
مناطق محروم
شاغلین قراردادی
پذیرفته شدگان آزمون های ادواری سال های 1381 الی 1384
مطالعه تطبیقی در سایر کشورها

ضمائم

فهرست مطالب

متن دستورالعمل قبلی (PDF)
متن دستورالعمل جدید (PowerPoint)

انتخاب افراد دارای حد نصاب به میزان سه برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل و محل مورد تقاضا بر اساس مجموع نمره فضلی آنان با در نظر گرفتن :
وزن 40% برای حیطه عمومی
وزن 60% برای حیطه تخصصی
انتخاب کل افراد دارای حد نصاب برای انجام مصاحبه در صورتی که تعداد افراد دارای حد نصاب در مشاغل و محل مورد تقاضا کمتر از ظرفیت پذیرش باشد.
امکان واگذاری مصاحبه های استخدامی به مراکز ارزیابی .

مصاحبه های استخدامیبرگشت

حد نصاب :
کسب حداقل پنجاه درصد (50%) بالاترین نمره مکتسبه (بر حسب درصد) از مجموع دو حیطه عمومی و تخصصی (با ارزش وزنی برابر)

برگشتمثالی برای حد نصاب :

تعیین حد نصاب از طریق
هم وزن کردن نمرات عمومی و تخصصی داوطلبان
و تعیین بالاترین نمره کل

لطفا در خرید این فایل تردید نکنید
روی دکمه پرداخت در زیر کلیک کنید
اشتراک بگذارید:

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
6256_2054408_9856.zip390.2k